Visuomenės sveikatos priežiūrą Vilniaus kunigaikščio Gedimino progimnazijoje vykdo:
Vilniaus m. savivaldybės visuomenės sveikatos biuro Bendrojo ugdymo įstaigų visuomenės sveikatos priežiūros skyriaus visuomenės sveikatos specialistė
Evelina Ručinskienė
El. p. evelina.rucinskiene@vvsb.lt
Tel. +370 697 43371
Visuomenės sveikatos priežiūros specialistės Evelinos Ručinskienės darbo laikas
Darbo diena | Darbo laikas* | Skyrius |
Pirmadienis | 8.00 – 16.00 val. | Centro skyrius |
Antradienis | 8.00 – 16.00 val. | Miglos skyrius |
Trečiadienis | 8.00 – 16.00 val. | Centro skyrius |
Ketvirtadienis | 8.00 – 16.00 val. | Centro skyrius |
Penktadienis | 8.00 – 14.30 val. | Blindžių skyrius |
*Pietų pertrauka: 11.30 – 12.00 val.
Veiklos kryptys:
- Tvarko ir analizuoja mokinių sveikatos pažymėjimų duomenis apie mokinių sveikatą;
- Teikia asmens sveikatos priežiūros įstaigų specialistų rekomendacijas dėl mokinių sveikatos mokyklos vadovo įgaliotam asmens duomenis tvarkyti darbuotojui bei koordinuoja šių rekomendacijų įgyvendinimą;
- Identifikuoja mokyklos aplinkoje visuomenės sveikatos rizikos veiksnius;
- Teikia sveikatos žinias mokyklos bendruomenei apie sveikatos išsaugojimą ir sveikatos stiprinimo būdus;
- Planuoja, taiko užkrečiamųjų ligų ir jų plitimo profilaktikos bei kontrolės priemones;
- Teikia ir koordinuoja pirmosios pagalbos teikimą mokykloje;
- Dalyvauja mokyklos vaiko gerovės komisijos veikloje;
- Prižiūri mokinių maitinimo organizavimo atitiktį maitinimo organizavimo ikimokyklinio ugdymo, bendrojo ugdymo mokyklose ir vaikų socialinės globos įstaigose tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2011 m. lapkričio 11 d. įsakymu Nr. 964 „Dėl Maitinimo organizavimo ikimokyklinio ugdymo, bendrojo ugdymo mokyklose ir vaikų socialinės globos įstaigose tvarkos aprašo patvirtinimo“ nustatytiems reikalavimams;
- Padeda mokyklai įgyvendinti asmens sveikatos priežiūros specialistų rekomendacijas mokiniams, sergantiems lėtinėmis neinfekcinėmis ligomis.
Pagrindinės socialinio pedagogo funkcijos yra padėti įgyvendinti vaiko teisę į mokslą, užtikrinti jo saugumą bei sudaryti prielaidas pozityviai mokinio socializacijai, vykdyti prevencinę ir šviečiamąją veiklas.
Mokiniams:
- jei nori pasidžiaugti savo sėkme ar pasidalinti savo rūpesčiais;
- kyla sunkumų ir nori apie tai pasikalbėti, reikia pagalbos ieškant sprendimų;
- turi idėjų ir nori jas įgyvendinti progimnazijoje.
Tėvams (globėjams, rūpintojams) / mokytojams:
- vaikas progimnazijoje susiduria su mokymosi ar kitais sunkumais, kurių jis vienas ar su Jūsų pagalba išspręsti negali;
- progimnazijoje vaikas patiria patyčias ar smurtą;
- susiduriate su mokymosi ar elgesio problemomis;
- reikalinga pagalba bendradarbiaujant su mokytojais, mokiniais ar kitais specialistais;
- ieškote informacijos apie kitas institucijas teikiančias socialinę, psichologinę ir kitą pagalbą vaikui;
- vaikui nustatyti specialieji ugdymosi poreikiai;
- susiduriate su sunkumais sprendžiant konfliktines situacijas tarp mokinių, mokytojų, tėvų (globėjų, rūpintojų).
Sutikote bent su vienu teiginiu, kviečiame susitikti su progimnazijos socialiniu pedagogu, pasikalbėti ir surasti tinkamiausią pagalbos teikimo variantą.
Socialinę pedagoginę pagalbą Vilniaus kunigaikščio Gedimino progimnazijoje teikia:
Progimnazijos skyrius | Socialinio pedagogo vardas, pavardė | Socialinio pedagogo el. paštas |
Blindžių skyrius (I,III,V) | Erika Virbalaitė | erika.virbalaite@gediminoprogi |
Miglos skyrius (III,IV; V) | Jolanta Ladukienė | jolanta.ladukiene@gediminoprogimnazija.lt |
Centro skyrius (IV) | Erika Virbalaitė | erika.virbalaite@gediminoprogi |
Centro skyrius (5-8 kl.) | Jolita Raziulienė | jolita.raziuliene@ |
Žvejų skyrius (II) | Erika Virbalaitė | erika.virbalaite@gediminoprogi |
Logopedo pagalba teikiama mokiniams, turintiems kalbos ir kalbėjimo sunkumų, sunkiai skaitantiems ir rašantiems.
Pagalba mokiniams:
- vertinti mokyklinio amžiaus vaikų tartį ir kitas kalbos bei komunikacijos sritis;
- vesti reguliarus kalbos ugdymo užsiėmimus, apimant tarties mokymą, rišliosios kalbos ugdymą, kalbos suvokimą, gramatinės sandaros formavimą, smulkiosios motorikos lavinimą;
- pagalbą įveikiant rašymo bei skaitymo sunkumus.
Pagalba pedagogams:
- įvertinti mokinių kalbą, teikti rekomendacijas pedagogams dėl garsų tarimo, foneminės klausos, žodyno, kalbos gramatinės sandaros, rišliojo pasakojimo įtvirtinimo;
- įvertinti skaitymo ir rašymo sunkumus, teikti rekomendacijas pedagogams dėl tolesnio darbo su mokiniu;
- dalyvauti mokyklos Vaiko gerovės komisijos posėdžiuose.
Pagalba mokinių tėvams:
- konsultuoti tėvus dėl mokinių patiriamų kalbos ir kalbėjimo sunkumų ugdymo(si) įveikimo strategijų, metodų taikymo namuose;
- konsultuoti tėvus dėl kylančių skaitymo ir rašymo sunkumų.
Logopedinę pagalbą Vilniaus kunigaikščio Gedimino progimnazijoje teikia:
Progimnazijos skyrius | vardas, pavardė | logopedo el. paštas |
Blindžių skyrius | Danutė Partauskienė | danute.partauskiene@gediminoprogimnazija.lt |
Centro skyrius | Kristina Morkūnienė | k.morkuniene@gediminoprogimnazija.lt |
Centro skyrius | Danutė Pudžiuvelienė | danute.pudziuveliene@gediminoprogimnazija.lt |
Miglos skyrius | Kristina Morkūnienė | k.morkuniene@gediminoprogimnazija.lt |
Žvejų skyrius | Sigita Kalvelė | sigizmunda1975@gmail.com |
Logopedas dirba vadovaudamasis:
- pradinio ugdymo Bendrosios programomis (patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2008-08-26 įsakymu Nr. ISAK – 2433;
- mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymo organizavimo tvarkos aprašu ir priedais (patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. rugsėjo 30 d. įsakymu Nr. V1795);
- specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo tvarkos aprašu ir priedais (patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. liepos 8 d. įsakymu Nr. V-1228).
Tėvai (globėjai, rūpintojai) ir mokytojai pastebėję, jog mokinys turi sunkumų mokantis (skaitant, rašant, skaičiuojant, suvokiant informaciją, nespėja atlikti užduočių ir pan.):
- Kreipiasi į progimnazijos specialųjį pedagogą e. paštu. Laiške aprašo kilusius mokymosi sunkumus. Specialiajam pedagogui reikalingas tėvų (globėjų, tėvų) sutikimas, nes norint rasti mokymosi sunkumų priežastį, reikia įvertinti mokinio pedagoginį žinių lygį (sutikimo forma).
- Gavus sutikimą, mokinio mokytojams išsiunčiamos anketos (anketos forma), kurias mokytojai turi užpildyti.
- Atliekamas pedagoginis žinių vertinimas: progimnazijos švietimo pagalbos specialistai (specialusis pedagogas, psichologas, logopedas) kviečiasi mokinį bei skiria jam užduotis (kiekvienas iš savo srities). Rezultatai aprašomi.
- Tėvai (globėjai, rūpintojai) informuojami apie rezultatus ir sprendžia dėl kreipimosi į Pedagoginę psichologinę tarnybą. Nusprendus kreiptis, registruojasi bei Tarnybai pristato ugdymo įstaigos švietimo pagalbos specialistų aprašytus mokinio atliktų užduočių rezultatus.
Specialusis pedagogas, ugdymo(si) proceso metu, teikia pagalbą tik mokiniams, kurių tėvai (globėjai, rūpintojai) ugdymo įstaigai pristato dokumentus iš Pedagoginės psichologinės tarnybos. Šiuose dokumentuose Tarnyba pateikia rekomendacijas ugdymui (pvz.: mažinti užduočių kiekį, neskaityti klaidomis panašių fonemų painiojimo (p-b, t-d, e-ė ir pan.), skirti daugiau laiko užduotims atlikti ir pan.). Ugdymo pritaikymas bei atsižvelgimas į mokinio ugdymosi poreikius, lemia didesnę mokymosi sėkmę.
Tėvai (globėjai, rūpintojai) turi teisę bet kada atsiimti dokumentus ir nutraukti pagalbos teikimą, atsisakyti tik kai kurių specialistų pagalbos arba pateikti prašymą netaikyti pritaikytos programos jų norimoms pamokoms, kuriose mokinys daro pažangą.
Specialiojo pedagogo funkcijos:
- Atlieka pedagoginį žinių vertinimą, nustato mokinio žinių, mokėjimų, įgūdžių, gebėjimų lygį ir jų atitikimą ugdymo programoms.
- Bendradarbiauja su mokytojais ir tėvais (globėjais, rūpintojais), kitais asmenimis, tiesiogiai dalyvaujančiais mokinio ugdymo procese, taip pat su Vilniaus miesto Pedagoginės psichologinės tarnybos specialistais.
- Konsultuoja mokytojus bei tėvus (globėjus, rūpintojus).
- Padeda specialiųjų poreikių mokiniams įsisavinti ugdymo turinį, moko mokymosi strategijų, lavina jo gebėjimus ir sutrikusias funkcijas.
- Tvarko ir pildo specialiojo pedagogo veiklos dokumentus.
- Dalyvauja progimnazijos vaiko gerovės komisijos veikloje.
SPECALIOJO PEDAGOGO PAGALBĄ VILNIAUS KUNIGAIKŠČIO GEDIMINO PROGIMNAZIJOJE TEIKIA:
Progimnazijos skyrius | Specialiojo pedagogo vardas, pavardė | Specialiojo pedagogo el. paštas |
Blindžių skyrius | Danutė Partauskienė | danute.partauskiene@gediminoprogimnazija.lt |
Centro skyrius | Ieva Lemešiūtė | ieva.lemesiute@gediminoprogimnazija.lt |
Miglos skyrius (V) | Audronė Pilipavičienė | audrone.pilipaviciene@gediminoprogimnazija.lt |
Psichologo konsultaciją gali gauti visi Vilniaus kunigaikščio Gedimino progimnazijos bendruomenės nariai, susidūrę su psichologine problema, kurios negali išspręsti patys. Mokinių atveju, jei problemos negali išspręsti patys ir su tėvų (globėjų,, rūpintojų) pagalba.
Mokinių konsultavimas
Tėvai (globėjai, rūpintojai) susisiekia su Vilniaus kunigaikščio Gedimino progimnazijos psichologu el. paštu arba el. dienyno priemonių pagalba. Laiške tėvai (globėjai, rūpintojai) nurodo mokinio, dėl kurio kreipiamasi, vardą, pavardę ir klasę, kurioje mokosi, o taip pat trumpai aprašo problemos pobūdį. Psichologas paskiria susitikimo laiką. Susitikimo metu aptariama problema, suformuluojami lūkesčiai psichologo darbui bei numatomas veiksmų planas problemai spręsti. Esant individualių konsultacijų su vaiku poreikiui, tėvai (globėjai, rūpintojai) pasirašo nustatytos formos sutikimą dėl psichologinio konsultavimo. Pagal numatytą tvarkaraštį vykdomos(-a) konsultacijos(-a). Bendradarbiaujama su mokinio tėvais (globėjais, rūpintojais), mokytojais ir kitais su mokinio ugdymu susijusiais asmenimis.
Tėvų (globėjų, rūpintojų) konsultavimas
Tėvai (globėjai, rūpintojai) susisiekia su Vilniaus kunigaikščio Gedimino progimnazijos psichologu el. paštu arba el. dienyno priemonių pagalba. Laiške tėvai (globėjai, rūpintojai) aprašo problemos pobūdį. Psichologas paskiria susitikimo laiką. Vykdomos(-a) konsultacijos(-a).
Pedagogų ir kitų mokyklos darbuotojų konsultavimas
Pedagogai ar kiti mokyklos darbuotojai susisiekia su Vilniaus kunigaikščio Gedimino progimnazijos psichologu el. paštu arba el. dienyno priemonių pagalba. Laiške aprašo problemos pobūdį. Psichologas paskiria susitikimo laiką. Vykdomos(-a) konsultacijos(-a).
Psichologinę pagalbą Vilniaus kunigaikščio Gedimino progimnazijoje teikia:
Progimnazijos skyrius | Psichologo vardas, pavardė | Psichologo kontaktinis el. paštas |
Centro skyrius | Viktorija Fokina | viktorija.fokina@ |
Centro skyrius | Brigita Kumpiniauskaitė | brigita.kumpiniauskaite@gediminoprogimnazija.lt |
Miglos skyrius (I,II,III) | Ingrida Stasytienė | ingrida.stasytiene@gediminoprogimnazija.lt |
Blindžių skyrius (II,IV,V) | Lidija Janušonienė | lidija.janusoniene@ |
Žvejų skyrius (I) | Lidija Janušonienė | lidija.janusoniene@ |
Karjeros specialistė progimnazijoje Rūta Mensonaitė
Kontaktai: el.paštas ruta.mensonaite@
Karjeros specialistė atlieka šias funkcijas:
- veda grupines konsultacijas karjeros klausimais;
- skatina mokinius pažinti savo asmenybės savybes, interesus, gabumus, įgūdžius ir jų sąsajas su karjera;·
- plėtoja supratimą apie darbo galimybes ir karjerą, gilina gebėjimą analizuoti darbo rinkos padėtį;
- ugdo pozityvią nuostatą mokymosi ir darbo (karjeros) atžvilgiu;
- skatina gebėjimus sieti savo mokymosi rezultatus, kompetencijas, gabumus ir interesus su karjeros pasirinkimais;
- teikia kokybiškas ir prieinamas karjeros paslaugas (ugdymo karjerai, karjeros konsultavimo, karjeros informavimo), profesinio veiklinimo paslaugas mokyklos mokiniams.