Penktokų adaptacijos tyrimo apibendrinimas
2024 – 2025 mokslo metams buvo atliktas penktokų adaptacijos tyrimas. Tyrimo tikslas buvo įvertinti, kaip penktų klasių mokiniams sekasi prisitaikyti mokykloje ir klasėje. Anketoje pateikti klausimai leido įvertinti skirtingas adaptacijos ir mokinių funkcionavimo mokykloje bei klasėje sritis: klasės atmosferą, elgesį klasėje, santykius su mokytojais ir klasiokais, o taip pat integraciją klasės ir mokyklos bendruomenėje.
Nors klasėse problemos turi skirtingą išreikštumo laipsnį, tačiau galima teigti, kad dominuojančios problemos yra šios: dalies vaikų išskyrimas klasėje ir pašaipos, drausmės ir pagarbaus elgesio su mokytojais stoka klasėje. Šios problemos gali trukdyti prisitaikyti klasėje keleriopai. Visų pirma, mokinys, susiduriantis su pašaipomis klasėje gali patirti psichologinę įtampą ir išgyventi bendrą nepasitikėjimą klase ir mokyklos bendruomene. Kartu, drausmės ir pagarbaus elgesio su mokytojais stoka klasėje gali trukdyti mokytis ir susitelkti, o taip pat kurti neigiamą atmosferą klasėje. Svarbu paminėti, kad nepaisant egzistuojančių iššūkių, didžioji dalis penktų klasių mokinių vertina savo patirtį mokykloje ir klasėje kaip teigiamą, taip pat turi savo draugų ratą, kas, tikėtina, gali kompensuoti patiriamus neigiamus veiksnius klasėje. Taip pat, didelė dalis mokinių jaučiasi tiek klasės, tiek mokyklos bendruomenės dalimi, o bendruomeniškumo patyrimas mokykloje yra svarbus veiksnys užtikrinant prisitaikymą.
Apibendrinant, galima teigti, kad penktų klasių mokinių adaptacija progimnazijoje yra ganėtinai aukšta ir didžioji dalis mokinių susiduria su nedideliais sunkumais prisitaikant. Nepaisant to, gali egzistuoti grupės mokinių, kuriems yra šiek tiek sunkiau prisitaikyti. Tačiau tokia informacija leidžia geriau pamatyti problemines sritis ir į jas susitelkti, siekiant pagerinti mokinių adaptaciją.