Tarptautinio bakalaureato pradinio ugdymo programa ( IB PYP)
Tarptautinio bakalaureato tikslas – ugdyti besidominčius, žinančius ir rūpestingus jaunuolius, kurie
padėti sukurti geresnį ir taikesnį pasaulį per tarpkultūrinį supratimą ir pagarbą.
Pripažindamos ir siekdamos puoselėti įvairius mokinių gebėjimus – fizinius, socialinius, intelektualinius, estetinius, kultūrinius – IB pasaulio mokyklos, įgyvendinančios Pradinių metų programą (PYP), užtikrina, kad mokymasis būtų įtraukiantis, aktualus, sudėtingas ir reikšmingas.
Tarpdisciplininis mokymasis PYP perteikia mokymąsi, kuris yra svarbus tarp dalykų, tarp jų ir už jų ribų, ir peržengia sienas, ribojančias juos prisijungti prie to, kas yra tikra pasaulyje.
Transdisciplinariškumas „apima tai, kas yra tuo pačiu tarp disciplinų, per įvairias disciplinas ir už visų disciplinų ribų“.
Pagrindinis PYP įsitikinimas, kad ankstyvųjų ir pradinių klasių mokiniams nuolatinis ankstesnių ir naujų žinių bei patirties integravimas ir susiejimas yra prasmingiausias būdas išplėsti supratimą apie pasaulį. Kai mokymo programos metodas apima dalykus, tarp jų ir už jų ribų ir pabrėžia dalyvaujamąjį bei integruotą mokymąsi, jis gerbia besimokančiųjų smalsumą, klausimus ir nuomonę, kuriam ši mokymo programa skirta (Beane 1995). Tarpdisciplininis mokymasis PYP reiškia mokymąsi, kuris neapsiriboja tradicinių dalykų ribomis, bet yra jų palaikomas ir praturtinamas.
Transdisciplinary (keičiantis dalyko žinias)
Pagrindiniai elementai yra:
- žinios;
- konceptualūs supratimai;
- įgūdžiai;
- nuostatos;
- veiksmas;
Jie plėtojami šešiomis temomis ir per šešis dalykus.
Transdisciplinary themes | Tarpdisciplininės temos |
· Who we are · Where we are in place and time · How we express ourselves · How the world works · How we organize ourselves · Sharing the planet
| · Kas mes esame · Kur esame vietoje ir laike · Kaip mes išreiškiame save · Kaip veikia pasaulis · Kaip mes patys organizuojamės · Dalijimasis planeta
|
Vertinami ir mokymosi rezultatai, ir mokymosi procesas.
Vertinimas yra nuolatinis procesas, kurio metu renkami, analizuojami, apmąstomi ir veikiami mokinių mokymosi įrodymai, siekiant informuoti mokymą.
- Vertinant mokytojai ir mokiniai bendradarbiauja stebint, dokumentuojant, matuojant, pranešant ir koreguojant mokymąsi.
- Mokiniai aktyviai dalyvauja vertindami ir apmąstydami savo mokymąsi, remdamiesi bendraamžių ir mokytojų atsiliepimais, kad būtų galima pereiti prie tolesnių mokymosi žingsnių.
- Vertinimo kultūros puoselėjimas apima visų besimokančios bendruomenės narių vertinimo gebėjimų ugdymą.
- Mokymosi tikslai ir sėkmės kriterijai yra kuriami kartu ir aiškiai perteikiami
Mokyklos tampa įtakingesnėmis mokymosi bendruomenėmis, kai naudoja vertinimą kaip įrankį savo mokymo programos gilumui ir mokymo efektyvumui įvertinti. Jie priima sprendimus dėl išteklių ir paramos nukreipimo į svarbiausius prioritetus ir profesinio tobulėjimo poreikius.
Informacija rengiama.
Informacija rengiama.